Radiohjälpen toppar ny anseendemätning


Radiohjälpen - en del av ett internationellt nätverk.

Radiohjälpen toppar den anseendemätning över svenska organisationer som Kantar Sifo årligen gör. På tredje plats ligger RFSU.

Sedan 2011 presenterar Kantar Public resultatet av Anseendeindex för svenska organisationeer. Syftet, enligt undersökningsföretaget, är att öka kunskapen om vad som bygger – eller sänker – anseendet för olika organisationer i Sverige. 

Mätningen omfattar 40 organisationer. Få av dessa är insamlingsorganisationer och urvalet har bland annat gjorts utifrån vilka organisationer som kan vara intresserade av att köpa studien.  

Testa en prenumeration! Du har två veckor på dig att bestämma dig! https://globalbar.se/produkt/prenumeration-2/

Kantar Sifo skriver:

Det höga anseendet för Radiohjälpen kan ses som en stark sympatiyttring där organisationens insamlingskampanjer till förmån för Ukraina varit mycket synliga.

En annan organisation som mäts i undersökningen för första gången är Svenska kyrkan, som noteras för ett relativt lågt index (30). På en punkt är dock Svenska kyrkan en mycket tydlig vinnare, organisationen kan utnämnas till den mest välkända. 51 % uppger att de känner till Svenska kyrkan ”ganska bra” eller ”mycket bra”. Det är ett stort avstånd ner till den näst mest välkända organisationen (Radiohjälpen, 34 %).

Läs mer om studien här

Redaktionen

GRATIS NYHETSBREV – ANMÄL DIG HÄR!

* indicates required

Global Bar Magazine följer utvecklingen i världen. Du får våra senaste rapporteringar direkt i din inkorg.

Dina uppgifter används endast för att ge dig nyheter från Global Bar Magazine och Global Bar. Du kan avbryta din prenumeration genom att klicka på unsubscribe-länken i sidfoten på nyhetsbrevet.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.