Högst förtroende för Radiohjälpen


Barnen färglägger skolgårdens bombsäkra extraväggar. Foto: Kristina Henschen/Radiohjälpen

Radiohjälpen är den organisation som har högst anseende hos svenska folket. Det visar Kantar Publics organisationsmätning för 2023. Radiohjälpen landar på ett anseende på 68, vilket är högst bland de organisationer som mätts.

Den årliga mätningen som görs av Kantar Public visar att Radiohjälpen toppar även 2023 års anseendeindex för organisationer.

– Vi är tacksamma för förtroendet. Det är en viktig utgångspunkt för att fortsätta arbetet med fokus på att rädda liv och lindra nöden runt om i världen, och även göra skillnad i Sverige, säger Kristina Henschen, generalsekreterare för Radiohjälpen i ett pressmeddelande.

Radiohjälpen hade även förra året, 2022, det högst uppmätta anseendet bland de organisationer som ingick i mätningen, med ett anseendeindex på 73. Det som påverkar en organisations anseende mest är, enligt rapporten:

  • En organisation jag gillar och respekterar
  • Trovärdiga i media
  • Bidrar positivt till samhället
  • Konstruktiva lösningar inom sitt område

En organisations anseende utgörs av

  1. Övergripande allmänt rykte
  2. Personligt intryck
  3. Tillit
  4. Framgång
  5. Kvalitet

Redaktionen

Läs också:

Uppläsning av artikel

GRATIS NYHETSBREV – ANMÄL DIG HÄR!

* indicates required

Global Bar Magazine följer utvecklingen i världen. Du får våra senaste rapporteringar direkt i din inkorg.

Dina uppgifter används endast för att ge dig nyheter från Global Bar Magazine och Global Bar. Du kan avbryta din prenumeration genom att klicka på unsubscribe-länken i sidfoten på nyhetsbrevet.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.