Kinesiska influencers tjänar miljoner på rasism


Samtidigt som Kina försöker framställa sig självt som en jämlik partner till Afrika sprider statliga kinesiska medier ett djupt rasistiskt innehåll. Konton på Kinas största sociala medieplattform Weibo har gjort kinesiska influencers till mångmiljonärer med hjälp av rasism. En reportage i BBC Africa Eye avslöjar den rasism som kommer till uttryck hos kinesiska influencers i ...

Fortsätt läsa för endast 49 kr/mån!

Bli medlem – gå på Global Bar Talks och få tillgång till alla artiklar för endast 49 kr/mån:

• Exklusiva inbjudningar till evenemang och Global Bar-samtal.
• Full tillgång till alla artiklar, nyheter och analyser.
• Nyhetsbrev med de senaste rapporteringarna från världen direkt i din inkorg.

Köp prenumeration

Har du redan ett konto? Logga in här

Uppläsning av artikel

Nyhetsbrev

Samtycke

Global Reporting kommer att använda informationen du tillhandahåller på det här formuläret för att hålla kontakt med dig och uppdatera dig kring Global Bar och andra projekt.

Du kan ändra ditt samtycke när som helst genom att klicka på unsubscribe länken i sidfoten på email du mottar från oss, eller genom att kontakta oss på info@globalreporting.net. Vi behandlar din information med respekt. För mer information om våra sekretesspraxis, besök vår hemsida. Genom att klicka nedan godkänner du att vi får behandla din information i enlighet med dessa villkor.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.