Kinesiska influencers tjänar miljoner på rasism


Samtidigt som Kina försöker framställa sig självt som en jämlik partner till Afrika sprider statliga kinesiska medier ett djupt rasistiskt innehåll. Konton på Kinas största sociala medieplattform Weibo har gjort kinesiska influencers till mångmiljonärer med hjälp av rasism. En reportage i BBC Africa Eye avslöjar den rasism som kommer till uttryck hos kinesiska influencers i ...

Logga in

Fortsätt läsa för endast 49 kr/mån!

Bli medlem – gå på Global Bar Talks och få tillgång till alla artiklar för endast 49 kr/mån:

• Exklusiva inbjudningar till evenemang och Global Bar-samtal.
• Full tillgång till alla artiklar, nyheter och analyser.
• Nyhetsbrev med de senaste rapporteringarna från världen direkt i din inkorg.

Uppläsning av artikel

GRATIS NYHETSBREV – ANMÄL DIG HÄR!

* indicates required

Global Bar Magazine följer utvecklingen i världen. Du får våra senaste rapporteringar direkt i din inkorg.

Dina uppgifter används endast för att ge dig nyheter från Global Bar Magazine och Global Bar. Du kan avbryta din prenumeration genom att klicka på unsubscribe-länken i sidfoten på nyhetsbrevet.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.