Radiohjälpen toppar ny anseendemätning


Radiohjälpen - en del av ett internationellt nätverk.

Radiohjälpen toppar den anseendemätning över svenska organisationer som Kantar Sifo årligen gör. På tredje plats ligger RFSU.

Sedan 2011 presenterar Kantar Public resultatet av Anseendeindex för svenska organisationeer. Syftet, enligt undersökningsföretaget, är att öka kunskapen om vad som bygger – eller sänker – anseendet för olika organisationer i Sverige. 

Mätningen omfattar 40 organisationer. Få av dessa är insamlingsorganisationer och urvalet har bland annat gjorts utifrån vilka organisationer som kan vara intresserade av att köpa studien.  

Testa en prenumeration! Du har två veckor på dig att bestämma dig! https://globalbar.se/produkt/prenumeration-2/

Kantar Sifo skriver:

Det höga anseendet för Radiohjälpen kan ses som en stark sympatiyttring där organisationens insamlingskampanjer till förmån för Ukraina varit mycket synliga.

En annan organisation som mäts i undersökningen för första gången är Svenska kyrkan, som noteras för ett relativt lågt index (30). På en punkt är dock Svenska kyrkan en mycket tydlig vinnare, organisationen kan utnämnas till den mest välkända. 51 % uppger att de känner till Svenska kyrkan ”ganska bra” eller ”mycket bra”. Det är ett stort avstånd ner till den näst mest välkända organisationen (Radiohjälpen, 34 %).

Läs mer om studien här

Redaktionen

Nyhetsbrev

Samtycke

Global Reporting kommer att använda informationen du tillhandahåller på det här formuläret för att hålla kontakt med dig och uppdatera dig kring Global Bar och andra projekt.

Du kan ändra ditt samtycke när som helst genom att klicka på unsubscribe länken i sidfoten på email du mottar från oss, eller genom att kontakta oss på info@globalreporting.net. Vi behandlar din information med respekt. För mer information om våra sekretesspraxis, besök vår hemsida. Genom att klicka nedan godkänner du att vi får behandla din information i enlighet med dessa villkor.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.