Kinesiska influencers tjänar miljoner på rasism
Samtidigt som Kina försöker framställa sig självt som en jämlik partner till Afrika sprider statliga kinesiska medier ett djupt rasistiskt innehåll. Konton på Kinas största sociala medieplattform Weibo har gjort kinesiska influencers till mångmiljonärer med hjälp av rasism.En reportage i BBC Africa Eye avslöjar den rasism som kommer till uttryck hos kinesiska influencers i sociala … Fortsätt läsa Kinesiska influencers tjänar miljoner på rasism
Bli medlem – gå på Global Bar Talks och få tillgång till alla artiklar för endast 59 kr/mån:
• Exklusiva inbjudningar till evenemang och Global Bar-samtal.
• Full tillgång till alla artiklar, nyheter och analyser.
• Nyhetsbrev med de senaste rapporteringarna från världen direkt i din inkorg.
Kopiera och klistra in denna URL på din WordPress-webbplats för att bädda in
Kopiera och klistra in denna kod på din webbplats för att bädda in